Isnin, 3 Disember 2012

~ Alhamdulillah.. perjalanan hidupku diteruskan. Semalam adalah hari yang cukup istimewa kerana dapat juga aku melarikan diri dari aktiviti harianku. Berada di keramaian seperti itu merupakan sesuatu yang baru buatku, jarang betul aku dapat berada di keramaian seperti itu. Semasa aku melakukan pemeriksaan kesihatan, ketika itulah peraduan mewarnan sedang berlangsung. 2 orang puteriku terlibat sama. ~
~ Sangat mengejutkan bilamana beratku melonjak ke angka 69kg. Tekanan darahku juga agak tinggi, aku disarankan melakukan pemeriksaan lanjut di klinik kesihatan. Tidak boleh jadi ni, aku perlu melakukan sesuatu untuk diriku. Dalam pada itu salah seorang puteriku diumumkan sebagai pemenang pertama dalam peraduan mewarna itu. Dalam diam baru kusedar anak-anakku punya bakat dalam mewarna. Bangga juga aku sebagai ibu mereka . Apa-apa pun aku tidak boleh melupakan pada  permasalahan kesihatanku yang perlu kuutamakan. Aku mula merumuskan tindakan yang bakal kuambil untuk menanganinya. Memang agak sukar untuk mengubah tabiaat lama tetapi akan ada perubahan... aku janji pada diriku sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan