Selasa, 26 Februari 2013

       Entahlah, bulan ni rasa macam pelik pula, yelah kan rasa mual-mual dan loya. Jangan... jangan... geli pula hati ni bila memikirkan semua itu. Manalah tahu kalau semua sangkaanku tepat. Apa-apapun aku bersyukur kalau itu yang terjadi. Masih aku ingat lagi sekembali aku dari menunaikan ibadah haji 6 tahun yang lalu, aku teringin sangat hendak anak Mekah. Siang malam berdoa di depan kaabah tetapi masih belum ada rezeki. Tahun lepas pun aku mengandung sekejap tetapi dek kerana lasak sangat pegang cankul, angkat pasu, pindah bunga dan pelbagai aktiviti lasak akhirnya aku keguguran. Sedih sangat tetapi tiada siapa yang tahu hanya aku dan suami jer.. yang tahu.
       Kali ni, aku jaga diriku betul-betul. Hmmm.. itupun kalau betul. Aku ada bercadang nak pergi buat pemeriksaan dengan doktor peribadi. Ewah... kononnya, tetapi suamiku menegah menurutnya biar sampai sebulan dulu, masuk hari ni dah 10 hari aku lewat period. Kepala dah pusing-pusing, tekak dah mual-mual, tetapi tak tentu juga kerana ada juga beberapa kali periodku lambat tapi 2 hingga 3 hari jer. Apa-apapun aku redha dengan ketentuanNya. Akan bergembiralah puteri-puteriku yang kemaruk nak adik tu.
       Mungkin semua terjadi kerana doaku pada suatu hari ketika hari pertama si kecil datang mengaji denganku. Menatap wajahnya sahaja dah membuatkan aku kepingin mengandung lagi. Allah sentiasa mendengar doa hambaNya. Hai berdebar pula nak pergi periksa... entah-entah cuma perasaanku sahaja padahal tiada apa-apa, oleh itu aku tidak boleh berharap sangat. Hanya sekadar berharap....
       Bimbang juga nanti ada yang salah sangka. kalau betul aku ada baby, berkemungkinan ada yang menganggap babyku nanti cucu aku. Aduhai, sedang selama ini pelbagai gelaran disuakan padaku. Lantaklah... janji hati aku ni bahagia. Oh Tuhan kuserahkan diriku padaMu... ohhh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan