Ahad, 6 Januari 2013

~ Alhamdulillah.... hari ini aku menyambung kembali sesuatu yang aku telah mulakan, biarlah aku juga yang menamatkannya. Petang tadi hampir setengah jam aku terlompat-lompat di tengah rumah. Tak sangka banyak juga peluh yang keluar. Aduih,,, sakit dadaku rasa macam nak tercabut, mungkin sebab dah banyak sangat lemak yang terkumpul. Apa apa pun usaha mesti diteruskan. ~

~ Masuk minggu ni dah 2 minggu aku amalkan minum habbatussaudak,,, pastu memantau kembali pemakanan yang dah banyak aku langgar pantangnya. Aduhai nak sangat menurunkan berat badan. Tersayang memberi sokongan penuh.. siap janji nak beri "something" lagi. Hari ini aku mulakan senaman semula. Sakit-sakit sendi rasanya. Minum pun kena banyak juga. ~

~ Beberapa hari yang lalu aku timbang beratku Wah! angka yang sama juga macam 3 minggu yang sudah. Padan muka aku!! tulah kalau hangat-hangat tahi ayam.... lastnya habuk pun tarak. Esok... aku nak teruskan lagi senaman yang baru,,, kalau boleh biarlah selama seminggu ni... aku buat senaman yang sama. Dada terasa sempit je ni. Dah lah setiap malam kena makan ubat kolestrol.. malas betul nak makan ubat tetapi terpaksa kutelan demi kesihatan... sampai bilalah aku nak memakannya. ~

~ Huh!... hari dah malam ni... nak buat sit up pulak. Berapa kali?... 10 kali. Mesti teruskan juga... mesti!!! Ya Allah tanpamu takkan ada kejayaan. Kau berilah daku kekuatan untuk melaksanakannya. Amin. ~

2 ulasan:

  1. Seandainya dapat aku tunaikan hasrat hatiku yang satu ini... inilah yang dinamakan kepuasan... namun mampukah kalau aku masih begini...

    BalasPadam
  2. Ada yang menarik ni..
    Seusai mengajar mengaji jiranku yang namanya "Sayang" ni dah nak salam dah dengan aku. Anak-anak dia pun dah beberapa kali menguap. Aku rasa inilah peluang aku... lalu aku pun tanyalah petua bagaimana nak kurus sebab aku tengok walaupun umur dia dah nak masuk 40 an nampak mentain jer... Ha... rupanya ada,,,, terkedu kejap aku dibuatnya,, kenapalah aku tak amalkan apa yang Rasulullah buat?.. kenapalah aku tak ikut? katanya lagi bukan semua orang boleh buat macam tuu hanya orang yang tertentu jer... Apa-apapun aku rasa seronok dapat ambil petua itu sebagaai panduan. Yelah kan biarpun dia ni cuma orang asli tetapi amat menuruti sunnah Rasulullah... aku rasa kena tamparan hebat. Nak tahu petuanya,, nantilah akan aku kongsikan dilain kali, dah ngantuk ni...

    BalasPadam